خرید آنلاین فایل دانلود پروپوزال و پیشینه تحقیق در خصوص تعلیم و تربیت و هدایت تحصیلی و مشاوره

فرمت فایل: word تعداد صفحات: 78 هدف آموزش و پرورش در دنیای امروز عبارت است از: کمک کردن به شایسته بار آوردن هر کودک و نوجوان به منظور بهره مندی از توانایی سازگاری مؤثر و موفق با موفقیت ها می باشد. هدف راهنمایی و مشاوره هم جز این نیست که کودک و نوجان در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با دانلود پروپوزال و پیشینه تحقیق در خصوص تعلیم و تربیت و هدایت تحصیلی و مشاوره

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 78







هدف آموزش و پرورش در دنیای امروز عبارت است از: کمک کردن به شایسته بار آوردن هر کودک و نوجوان به منظور بهره مندی از توانایی سازگاری مؤثر و موفق با موفقیت ها می باشد. هدف راهنمایی و مشاوره هم جز این نیست که کودک و نوجان را در تکمیل این شایستگی و موفقیت در حل مشکلات یا رفع موانع در رسیدن به این هدف کمک کند.



امروزه بر اثر تحولاتی که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به وجود آمده بیش از هر زمانی ملل و جوامع مختلف لزوم راهنمایی و هدایت نوجوانان را به منظور جلوگیری از هدر رفتن استعدادها و نیروی انسانی آن ها درک کرده اند از آنجا که آموزش و پرورش هر جامعه ای علاوه بر نقش های دیگر، پرورش استعدادها و توانایی های دانش آموزان در جهت مصالح فردی و ملی بر عهده دارد.



در نظام تربیتی خود برنامه راهنمایی و مشاوره را پیش بینی نموده است. بهره وری همه جانبه از حد اکثر فرصت های تحصیلی و امکانات اجتماعی با استفاده از خدمات راهنمایی تحصیلی بهتر صورت می گیرد.



برنامه راهنمایی تحصیلی سهم عمده ای در جهات فرهنگی و حرفه ای و اجتماعی جوامع پیشرفته داشته است. یکی از دوره های حساس و مهم و مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی در دوره متوسطه است در این دوره قسمت اعظم استعدادهای اختصاصی جوانان و نوجوانان بروز می کنند و با پایان یافتن رشد هوش، قدرت یادگیری آنان به حد اعلا خود می رسد و کنجکاوی آنها جهت معینی می یابد مسایل جدی زندگی نظیر: انتخاب رشته تحصیلی، شغلی، همسر و اداره خانواده ذهن آن ها را به خود مشغول می دارد و به مرحله ارزش های اجتماعی، اقتصادی و معنوی می رسند.



از این رو دوره متوسطه در نظام آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان اهمیت داشته و برنامه های آن دستخوش تغییر بیشتری شده است.



در جریان راهنمایی و مشاوره، مشاوران می کوشند تا با ایجاد رابطه صمیمانه و دو جانبه در دانش آموزان در بررسی مشکلاتشان از جوانب و دیدگاه های مختلف کمک کنند تا ضمن یادگیری فرایند مشکل گشایی بتوانند با بینش وسیع و همه جانبه به مسایل نگریسته و موفق به اخذ تصمیمات مناسب گردد علمای تعلیم و تریبت مشاوره را یک کوشش یادگیری می دانند که در آن فرد می آموزد که خویشتن را بشناسد. و روابط خود با دیگران را درک نماید به جهت اینکه الگوی رفتاری و ویژگی های شخصیتی از فردی به فرد دیگر فرق می کند و یک دستور العمل و نسخه واحدی را نمی توان برای همه دانش آموزان در نظر گرفت. فکر توجه به امر مشاوره در مدارس رفته رفته قوت گرفت تا رشد روانی انسانی به طرز صحیح ارایه یابد ایامی که فرد در مدرسه می باشد با سیر زمان ها از جمله مراحل بعد از جوانی فرق دارد در زمان مدرسه رفتن، یادگیری انسان به سهولت انجام می پذیرد و توجه مثبت مربیان و معلمان و کنترلی که از ناحیه آنان اعمال می شود امر بالندگی و رشد شخصی افراد را سرعت می بخشد که این موضوع در زندگی فردی، اجتماعی اشخاص مفید واقع می شود.



برنامه ریزان آموزش و پرورش از فرصت خود در مدرسه خصوصاً در دوره متوسطه به جهت نیاز بیشتر آنان به راهنمایی و مشاوره استفاده کرده و پیش بینی های لازم را به عمل آورده اند که از جمله حضور مشاور در مدارس نظام جدید می باشد.



در نظام آموزش متوسطه کارکردی را برای مشاوران به شرح زیر پیش بینی شده است:



1 خدمات اطلاعاتی:



ارائه اطلاعات در خصوص مرتبه تحصیلی و درسی و مقررات و آئین نامه های امتحانی و مدرسه، امکانات آموزشی و حرفه ای و شغلی به دانش آموزان و همچنین ارئه اطلاعات لازم به اولیاء، مربیان، و معلمان



2 خدمات تشخیصی و ارزیابی:



تشخیص و ارزیابی فردی، تشکیل پرونده رفتاری، کاربرد تست ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات.



هدایت تحصیلی:



به معنای وسیع و گسترده آن عبارت است از آگاه کردن دانش آموزان نسبت به علایق و توانایی هایشان ارائه اطلاعاتی از شاخه ها و رشته های تحصیلی، مشاغل مربوط به هر یک از آنها معرفی کلی مشاغل و اظهار نظر در باره رشته تحصیلی مناسب برای دانش آموز و پیشنهاد به خود وی، خانواده و معلم مدرسه نظام جدید آموزش متوسطه دو مشخصه دارد که در دوران قبلی مورد غفلت قرار گرفته بود آن دو عبارتند از برنامه مشاوره و هدایت تحصیلی با توجه به ملاک های عملی،



در بررسی ها و تحقیقات که در باره نظام قبلی آموزش متوسطه به عمل آمده این نقیصه مورد تأیید قرار گرفته است که از جمله می توان تحقیقات حسینی نسب ( 1366 ) جمالی ( 136 ) اشاره کرد از طرفی مسئولان و برنامه ریزان آموزش و پرورش نارسایی زیر را که با یافته های تحقیقات فوق الذکر همخوانی دارد برای آموزش متوسطه ( قبلی ) ذکر کرده اند ( کلیات نظام جدید 1373 )



« ابتر ماندن و رهاندن فرایند هدایت تحصیلی در دوره متوسطه و کم توجهی به پرورش علاقه و استعداد دانش آموزان و نداشتن انعطاف لازم برای پاسخگویی به علاقه و پرورش استعدادهای متفاوت»



جهت رفع این نقیصه و سایر نارساییها، نظام جدید شکل گرفت در مشاوره و هدایت تحصیلی مبتنی بر ملاک های عملی به ویژه تأکید گردید. تا دانش آموزان به مناسبترین شاخه یا رشته تحصیلی به اساس استعداد و علاقه به تناسب امکانات و نیازهای کشور هدایت شوند با اجرای برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان به توانایی ها و محدودیت ها پی می برند و توقع آن است که عاقلانه تصمیم بگیرند در این صورت افت تحصیلی تقلیل و بازده و پیشرفت تحصیلی و کار مدارس افزایش می بد و دانش آموزان نیز از روحیه مطلوبی برخوردار شده و از تحصیل، رضایت خاطر کسب می کنند.



خدمات مشاوره ای:



مشاوره فردی، گروهی، فعالیت درسی و تربیتی مدرسه، مشاوره و مصاحبه با خانواده، ارائه اطلاعات مربوط به بهداشت روانی، ارائه اطلاعات به مسئولین که همگی در راستای پیشگیری و حل مشکلات می باشند.



طرح و برنامه ریزی:



برنامه ریزی در زمینه تسهیل سازی اجتماعی، فعالیت گروهی و فردی



وظایف اداری و تشکیلاتی:



شرکت در جلسات مشاورین و شورای دبیران، ارائه گزارش به مسئولین مشاوره شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان



با توجه به موارد ذکر شده محقق به دنبال پاسخگویی به این سوال اساسی است که:



دانش آموزان پایه تحصیلی مقطع متوسطه که هدایت تحصیلی شده و به کلاس بالاتر آورند تا چه حد مشاوران را در هدایت تحصیلی خود تأثیر گذار ارزیابی می کنند؟



دانش آموزان دختر و پسر تا جه حد مشاوران را در هدایت تحصیلی خود مؤثر ارزیابی می کنند؟



مطالب دیگر:
🔍تحقیق سلامتى تن و روان🔍تحقیق شناخت و بکارگیری شیوه ها بازدارنده افراد از مصرف نابجای مواد مخدر🔍تحقیق حقوق شهروندی🔍تحقیق سوء رفتار با كودك🔍تحقیق واكنشهاي پسيكوفيزيولوژيكال و اختلالات شبه جسمي و خواب🔍تحقیق رفتار درماني و تغيير و اصلاح رفتار🔍پاورپوینت تدریس نشانه ع اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 1 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 2 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 3 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 4 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 5 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 6 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 7 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 8 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 9 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 10 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 11 درس ریاضی اول ابتدایی🔍تحقیق زندگی عشایر🔍پاورپوینت تم 12 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت تم 13 درس ریاضی اول ابتدایی🔍تحقیق ژان پیاژه🔍تحقیق كاركردهاي مناسب شهري، تركيب و ادغام آنها با فضاهاي اصلي مورد نياز كودكان از نظر روان شناسي🔍پاورپوینت تم 15 درس ریاضی اول ابتدایی🔍پاورپوینت بررسی تکالیف نوروزی